De sint brengt lego hidden side

De Sint is in het land. En dat betekent cadeautjestijd. En betekent vooral knip- en plakwerk van de kinderen over wat ze het liefst in hun schoentje zien landen. Dit is het relaas van hoe Lego Hidden Side in de schoen van A. is beland.

Dilemma

Voor ons is het altijd een dilemma. Waar hunkert je kind naar? Wat wil je kind? Maar wat wil je zelf voor je kind? Waar zou jij graag je kind mee zien spelen? 

DSC_5921.jpg

Nostalgie

Op dat moment dwalen m’n gedachten af naar vroeger. Waar speelde ik destijds mee? Waar kon ik me uren in verdiepen en wat is speelgoed dat mijn kinderlijke herinneringen hebben gevuld met warmte? 

Lego

Het is een merk waar ik me uren mee kon bezighouden. Ik kon me opsluiten in dat moment. Het opbouwen, het plannetje volgen om na uren een afgewerkt stuk speelgoed te ontvouwen en trots te tonen aan m’n ouders. 

Hidden Side

Ons oog valt op de reeks Hidden Side. A. is nogal in de ban van spoken. Hij heeft bij de lancering van Luigi’s mansion van Nintendo een soortgelijke spookachtige ervaring mogen meemaken. Dit zit ook in hetzelfde sfeertje. Perfect.

DSC_5958-2.jpg

Lego en de toekomst

Lego is nog niks veranderd. Ze hebben al het goede van vroeger - het boekje en het stappenplan - bewaard en ze hebben er moderne toetsen aan toegevoegd. Hidden Side is een reeks van lego waarmee je via AR (augmented reality) spoken kan vangen. Je telefoon herkent het stuk en activeert het digitaal op je smartphone. Je moet acties uitvoeren en spoken vangen. Je kind kan z’n ogen niet geloven en ik eerlijk gezegd ook niet. 

DSC_5973-3.jpg

Conclusie

Lego voegt een extra dimensie toe aan hun speelgoed met de Hidden Side reeks. Het spelplezier wordt verlengd door de speelgoedstukken in een nieuwe digitale spelomgeving te brengen. Die extra laag zorgt voor spanning, ongeloof en wellicht - hoe kan het ook anders - voor een levenslange herinnering. Goed bezig Lego.


We werden niet betaald voor dit artikel. Lees alles over ads op vaderklap via deze link.


Vaderklap founding vader Dimi is de trotse vader van A en R, is zaakvoerder van branding agency maneuver.be en z'n passie voor fietsen uit zich in z'n blog pedalar.cc