JBC opent nieuwe Flagshipstore
Wij houden van Belgisch ondernemerschap en zijn erg geïnteresseerd als ook onze kinderen er iets aan hebben. JBC opent dit weekend hun nieuwe flagship-store in het Waasland Shopping center en wij waren erbij om het nieuwe concept gade te slaan.
De eerste indruk
Op uitnodiging van JBC, die openstaan voor onze ongezouten mening, namen we een kijkje. Op het eerste zicht valt het allemaal mee. Het blijft een winkel aan het grote concept is weinig veranderd. Al lijkt de winkel te ademen in een zachtere sfeer.
De details maken het af.
Maar wanneer je beter kijkt sijpelen de details door. Op de spiegels staan leuke quotes en oproepen om selfies te nemen. De inkleding is aangepakt en de winkel staat boordevol met cartoonachtige dieren en monsters. Van die vriendelijke in pasteltinten en warme kleuren. Grappig dat zeker.
Spelletjes, games en spiegels op kindermaat
De spiegels in de kleedkamers zijn op maat van de kinderen. Vanaf de grond. En er is ruimte voor spel. In de praktijk werkt dit goed. Je kan je kinderen laten spelen terwijl je als ouder rustig doorheen de rekken kan kuieren op zoek naar de passende vestimentaire stukken.
Conclusie
We vinden dit concept geslaagd. Kinderen zullen zich minder vervelen in de winkel. Dat staat vast. Je kan ze ook even laten spelen en alleen laten. Zo kan je opzoek naar het doel: kleren kiezen. De winkel ademt rust uit. Zelf zouden we misschien wat zotter durven gaan. Vraag is dan wel of er nog kleren zouden worden verkocht ;)
Tip: Dit weekend staat er nog een ballenbad waarbij kinderen prijzen kunnen winnen. Onder het motto altijd prijs, kan het een reden zijn om de oversteek naar het Waasland te maken.
Bedankt aan JBC voor de uitnodiging.
Vaderklap founding vader Dimi is de trotse vader van A en R, is zaakvoerder van branding agency maneuver.be en z'n passie voor fietsen uit zich in z'n blog pedalar.cc