Würsten voor lekkerbekken.
Zelf ben ik fan van hotdogs en ik ken weinig kinderen die dat niet zijn. Simpel, makkelijk, snel en geen verrassingen. Met een sausje naar keuze of wat ‘sjoekroet’ erbij is deze makkelijke maaltijd een smaakbom.
Het roept herinneringen van vroeger, telkens ik er eentje eet. Ik word heen en weer geschud tussen schoolfeesten, kermissen en verjaardagsfeestjes.
Als je van hotdogs ware delicatessen kan maken, ben je harten aan het veroveren. Zo moeten Jeroen hebben gedacht tijdens het bedenken van z’n concept Würst.
Wanneer we de hoge ruimte binnenstappen, ruiken we meteen wat we moeten ruiken. Hotdogs. Niks ongewoons. De herkenbare geur laat ons onmiddellijk watertanden en we schuiven aan om onze hotdogs te kunnen bemachtigen. De worstjes garen gezellig vanop hun rooster boven een vuurtje.
De ruimte is toegankelijk en er hangt een gezellige nonchalance bij de bezoekers. Het zorgt voor een mooie balans tussen de mensen van Würst. Zij zijn geconcentreerd in de weer om met hun fijne motoriek de smakelijke toppings op onze bestelling te schikken.
Terwijl wij gaan voor de specials, nemen de kinderen de kinderwürst: de klassieker (broodje, sausje en worstje) voor een zacht prijsje. Ze smullen. En wij genieten van het interieur en nemen rustig de tijd om onze specials te verorberen.
Voor een snelle hap of een iets langere hap moet je bij Würst zijn. Je kinderen zullen je dankbaar zijn.
Gaan eten met 'de kleine', het wordt vaak beschouwd als 'niet evident'. En misschien is dat ook wel een beetje zo. Toch proberen we met Vaderklap op zoek te gaan naar plekjes waar vaders én kinderen welkom zijn. Zaken, waar zowel de vader als het kind smakelijk verwend worden. Die plaatsen krijgen van ons een 'door-Vaderklap-aangeraden label'. Een beetje Tripadvisor, maar dan voor vader, kind (en ook een beetje moeder)
Vaderklap founding vader Dimi is de trotse vader van A en R, is zaakvoerder van branding agency maneuver.be en z'n passie voor fietsen uit zich in z'n blog pedalar.cc