Vaderklap

View Original

Inspirerende verhalen door Playmobil

Playmobil is een baken in het speelgoedlandschap. Het is een icoon. Met de herkenbare figuurtjes ben ik zelf opgegroeid en nu spelen m’n kinderen met hetzelfde speelgoed. Tijd blijkt maar weinig vat te hebben op het merk. Of vergissen we ons?

De leefwereld van kinderen

Maar merken moeten vooruit en moeten innoveren. Ze moeten mee met een veranderende wereld en bovenal met de leefwereld van onze kinderen. Dat die leefwereld zich meer en meer afspeelt op tablets en schermen is op zich logisch. Het is de vraag: Wat doe je ermee en hoe ga je hier als merk mee om?

Interactieve luisterverhalen

In de luisterverhalen kunnen kinderen kiezen uit verschillende werelden met eigen karakters. Er wordt de vraag gesteld welk verhaal we willen horen. Telkens heel inspirerend en het benieuwt ons allemaal water achter bepaalde thema’s schuilgaat. Het zijn verhalen die gaan over astronauten die limonade ontdekken op mars tot pannekoeken lustende piraten.

Kort genoeg om de aandacht te bewaren

Elk verhaal duurt vijf minuten en onze kinderen behouden vlot de aandacht. Handig is de chatbot die meeloopt met het verhaal en waar kinderen ook zelf scenario’s kunnen kiezen. Die keuzen zijn grappig, herkenbaar en prikkelen ongetwijfeld de fantasie van je kind. Ook bij mezelf ontdek ik een kleine glimlach om de lippen.


Conclusie

Playmobil pakt het goed aan. De verhalen zijn interactief maar laten voldoende ruimte voor fantasie. De karakters komen tot leven en krijgen een stem. Mooi hoe Playmobil de brug legt tussen het fysieke speelgoed en het interactieve scherm. Het is een perfect alternatief of vervanger voor een passief tv-programma. Nu nemen ze deel in interactieve luisterervaring.

Beluister de Playmobil Stories via deze link